ناودانی اروپایی چیست؟
페이지 정보
본문
تفاوت روش تولید ناودانی بر اساس وزن
یکی دیگر از ویژگیهای ناودانی که میتواند بر روی فرایند تولید ناودانی و استانداردهای تولید تاثیر گذار باشد، وزن ناودانی میباشد. انواع ناودانی را میتوان از لحاظ وزن به گروههای ناودانی سبک و سنگین تقسیم بندی نمود. ناودانی سبک به نوعی از ناودانی گفته میشود که وزن آن از وزن تعریف شده در جدول استاندارد اشتال کمتر است. در تولید این نوع ناودانی از استاندارد ملی ایران با شماره 4477-1 و 4477-2 و استانداردهای EN 10279، DIN 1026-12 و GOST 8240 استفاده میشود. در مقابل ناودانی سنگین نوعی از ناودانی است که از نظر ابعاد و وزن دقیقا با مقادیر ذکر شده در جدول اشتال مطابقت دارد. ناودانی سنگین تحت استاندارد DIN-1024 تولید میشود. برای درک بهتر تفاوتهای ناودانی سبک و سنگین مقاله 8 تفاوت اصلی ناودانی سنگین و سبک را مطالعه نمایید.
جمعبندی
ناودانی یکی از اجزای بسیار مهم در صنعت ساخت و ساز و فولاد به شمار میرود. جنسهای متنوع آن در بازار مصرف شامل ناودانی گالوانیزه، آلومینیوم و استیل ضدزنگ میشود. نکته قابل توجه در بحث ناودانی توجه به دستهبندیهای متفاوت انواع آن است که از نظر شکل ظاهری، شکل سطح مقطع، روش تولید و کاربرد فولاد تفاوتهای مشخصی دارد.
ناودانی اروپایی، علاوه بر واردات توسط کشورهایی مانند ترکیه، چین و روسیه، از طریق کارخانههای داخلی مانند فولاد شکفته، فولاد ناب تبریز، مجتمع البرز فولاد و… به روش فابریک و پرسی تولید میشود. همانطور که در مقالات قبل به آن اشاره کردیم، ناودانیهای فابریک، به طور مستقیم از نورد گرم فولاد به دست میآیند. در حالی که در روش پرسی، ناودانی با استفاده از نورد سرد ورقهای قيمت ناودانی فولادی و به کارگیری دستگاههای رول فرمینگ، تولید میشود. با توجه به این مسئله میتوان نتیجه گرفت که ناودانی فابریک در مقایسه با ناودانی پرسی از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار است.
ساخت ماشینآلات سنگین و کامیونها
ساخت اسکلت فلزی بنا
ساخت بادبند، ستون و خرپا در سازههای بلند
استفاده از ناودانی برای تجهیزات ترافیکی و پایه برای گاردریلها
ساخت درب و پنجره آهنی
کاربرد ناودانی در سیستمهای پایپ لاین و پایپینگ برای ساخت ساپورت لولهها
استفاده از ناودانی بهعنوان مهاربند برای ترمیم دیوارهایی که تخریب شدهاند
ساخت قاب فلزی در تجهیزات صنعتی
جمع بندی نهایی
ناودانی اروپایی را میتوان به عنوان یکی از پرمصرفترین انواع ناودانی فولادی، به شمار آورد. این ناودانیها بر اساس استاندارد اروپایی به صورت UNP تولید میشود. یکی از مشخصههای بارز این ناودانی، نسبت به ناودانیهای دیگر، وزن بیشتر آنها است که به ناودانی سنگین نیز معروف هستند. ضخامت و ابعاد این ناودانی نیز بالاتر از ناودانیهای دیگر است از اینرو از آن برای ساخت انواع خرپا، ستون و بادگیر در پروژههای بزرگ استفاده میشود. قیمت این ناودانی همچنین نسبت به استانداردهای دیگر بالاتر است. در واقع قیمت آن، با توجه به اینکه تولید ایران یا خارج است و همچنین مواد اولیهی مورد استفاده در آن، متفاوت است. به عنوان مثال ناودانی اروپایی تولید شده در ایران، اگر با استفاده از روش فابریک ساخته شود، کیفیت بهتر و قیمت بالاتری دارد. حال که با اطلاعات در مورد ناودانیهای اروپایی آشنا شدید، میتوانید در مورد خرید آن برای کاربرد موردنظر خود تصمیم بگیرید.
یکی دیگر از ویژگیهای ناودانی که میتواند بر روی فرایند تولید ناودانی و استانداردهای تولید تاثیر گذار باشد، وزن ناودانی میباشد. انواع ناودانی را میتوان از لحاظ وزن به گروههای ناودانی سبک و سنگین تقسیم بندی نمود. ناودانی سبک به نوعی از ناودانی گفته میشود که وزن آن از وزن تعریف شده در جدول استاندارد اشتال کمتر است. در تولید این نوع ناودانی از استاندارد ملی ایران با شماره 4477-1 و 4477-2 و استانداردهای EN 10279، DIN 1026-12 و GOST 8240 استفاده میشود. در مقابل ناودانی سنگین نوعی از ناودانی است که از نظر ابعاد و وزن دقیقا با مقادیر ذکر شده در جدول اشتال مطابقت دارد. ناودانی سنگین تحت استاندارد DIN-1024 تولید میشود. برای درک بهتر تفاوتهای ناودانی سبک و سنگین مقاله 8 تفاوت اصلی ناودانی سنگین و سبک را مطالعه نمایید.
جمعبندی
ناودانی یکی از اجزای بسیار مهم در صنعت ساخت و ساز و فولاد به شمار میرود. جنسهای متنوع آن در بازار مصرف شامل ناودانی گالوانیزه، آلومینیوم و استیل ضدزنگ میشود. نکته قابل توجه در بحث ناودانی توجه به دستهبندیهای متفاوت انواع آن است که از نظر شکل ظاهری، شکل سطح مقطع، روش تولید و کاربرد فولاد تفاوتهای مشخصی دارد.
ناودانی اروپایی، علاوه بر واردات توسط کشورهایی مانند ترکیه، چین و روسیه، از طریق کارخانههای داخلی مانند فولاد شکفته، فولاد ناب تبریز، مجتمع البرز فولاد و… به روش فابریک و پرسی تولید میشود. همانطور که در مقالات قبل به آن اشاره کردیم، ناودانیهای فابریک، به طور مستقیم از نورد گرم فولاد به دست میآیند. در حالی که در روش پرسی، ناودانی با استفاده از نورد سرد ورقهای قيمت ناودانی فولادی و به کارگیری دستگاههای رول فرمینگ، تولید میشود. با توجه به این مسئله میتوان نتیجه گرفت که ناودانی فابریک در مقایسه با ناودانی پرسی از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار است.
ساخت ماشینآلات سنگین و کامیونها
ساخت اسکلت فلزی بنا
ساخت بادبند، ستون و خرپا در سازههای بلند
استفاده از ناودانی برای تجهیزات ترافیکی و پایه برای گاردریلها
ساخت درب و پنجره آهنی
کاربرد ناودانی در سیستمهای پایپ لاین و پایپینگ برای ساخت ساپورت لولهها
استفاده از ناودانی بهعنوان مهاربند برای ترمیم دیوارهایی که تخریب شدهاند
ساخت قاب فلزی در تجهیزات صنعتی
جمع بندی نهایی
ناودانی اروپایی را میتوان به عنوان یکی از پرمصرفترین انواع ناودانی فولادی، به شمار آورد. این ناودانیها بر اساس استاندارد اروپایی به صورت UNP تولید میشود. یکی از مشخصههای بارز این ناودانی، نسبت به ناودانیهای دیگر، وزن بیشتر آنها است که به ناودانی سنگین نیز معروف هستند. ضخامت و ابعاد این ناودانی نیز بالاتر از ناودانیهای دیگر است از اینرو از آن برای ساخت انواع خرپا، ستون و بادگیر در پروژههای بزرگ استفاده میشود. قیمت این ناودانی همچنین نسبت به استانداردهای دیگر بالاتر است. در واقع قیمت آن، با توجه به اینکه تولید ایران یا خارج است و همچنین مواد اولیهی مورد استفاده در آن، متفاوت است. به عنوان مثال ناودانی اروپایی تولید شده در ایران، اگر با استفاده از روش فابریک ساخته شود، کیفیت بهتر و قیمت بالاتری دارد. حال که با اطلاعات در مورد ناودانیهای اروپایی آشنا شدید، میتوانید در مورد خرید آن برای کاربرد موردنظر خود تصمیم بگیرید.
- 이전글You'll Never Be Able To Figure Out This Rolls Royce Smart Key's Secrets 24.09.13
- 다음글What's The Current Job Market For Double Glazing Repairs Eastleigh Professionals? 24.09.13
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.